Diagnoza Neuroflow
Terapia Neuroflow ATS to pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego CAPD, prowadzony on – line.
Terapia Neuroflow ATS to pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego CAPD, prowadzony on – line.
Przyczyny APD:
Zaburzenia w funkcjonowaniu neuronów, nieprecyzyjna synchronizacja neuronalna
Nietypowa asymetria półkul mózgowych dotycząca reprezentacji słuchowej
Niewystarczające przekazywanie informacji słuchowej przez połączenie międzypółkulowe
Opóźnione dojrzewanie układu słuchowego
Deprywacja słuchowa, spowodowana obecnym przez miesiące, a nawet lata, choćby niewielkim niedosłuchem, najczęściej na tle przewlekłego wysiękowego zapalenia ucha środkowego
Zbyt późne lub niewłaściwe protezowanie ubytków słuchu aparatami słuchowymi
Niekorzystny wpływ na możliwości przetwarzania informacji i koncentracji uwagi ma niedotlenienie w czasie snu najczęściej z powodu nadmiernie przerośniętego migdałka gardłowego, a także życie w społeczeństwie informacyjnym:
szum informacyjny: wysoka stymulacja bodźcami wzrokowymi oraz słuchowymi (internet, gry komputerowe, telewizja, urządzenia mobilne) niosący za sobą:
nadmiar bodźców upośledzający możliwości filtrowania i selekcji informacji, a w konsekwencji prowadzący do zaburzeń koncentracji uwagi,
ograniczenie czasu spędzanego na bezpośrednich rozmowach pomiędzy dziećmi i rodzicami oraz rówieśnikami.
Objawy zaburzeń przetwarzania słuchowego
- trudności z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest gwar lub hałas
- trudności z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych
- łatwe odwracanie uwagi przez dźwięki z otoczenia
- trudności w uczeniu się (problemy z nauką czytania i pisania, języków obcych)
- nieumiejętność dłuższego utrzymania uwagi na zadaniu
- częste „wyłączanie się”, sprawianie wrażenia nieobecnego
- mylenie podobnie brzmiących wyrazów
- przebyte przewlekłe wysiękowe lub częste zapalenie ucha oraz obecność trudności w uczeniu się