Rejestracja: +48 570 103 102

Recepcja: +48 576 771 377

Zostaliśmy placówką partnerską Generali i Meedy

Centrum Leczenia Zaburzeń Komunikacji PROFILOWA zostało placówką partnerską Generali i Meedy. zapraszamy na bezpłatne świadczenia zdrowotne Pacjentów korzystających z pakietów medycznych w ramach ubezpieczenia w Generali oraz Meedy.

Zostaliśmy placówką partnerską sieci POLMED

Centrum Leczenia Zaburzeń Komunikacji PROFILOWA zostało placówką partnerską sieci POLMED. Zapraszamy Pacjentów sieci POLMED do bezpłatnego korzystania ze świadczeń zdrowotnych.

Zostaliśmy Laureatem Plebiscytu Orły Medycyny 2023

Z przyjemnością informujemy, że Centrum Leczenia Zaburzeń Komunikacji PROFILOWA dołączyło do grona Laureatów Plebiscytu Orły Medycyny 2023. Czym jest Nagroda Orły Medycyny? Orły Medycyny to prestiżowa nagroda, którą mogą się poszczycić jedynie najlepsze placówki medyczne. W tym konkursie kapitułą oceniająca są Pacjenci, których werdykt jest najlepszym potwierdzeniem profesjonalizmu oferowanych w naszej poradni konsultacji i terapii. Drodzy Pacjenci! Dziękujemy Serdecznie za...

Zespół Centrum PROFILOWA zaprasza na diagnozę i terapię w nowym roku szkolnym!

Mamy nadzieję, że przez wakacje wszyscy porządnie naładowali baterie i z nową energią wspólnie rozpoczniemy drogę do swojego lepszego życia:) Do zobaczenia!

Wybiórczość Pokarmowa w Autyzmie

Wybiórczość Pokarmowa w Autyzmie: Wyzwania i Strategie Wybiórczość pokarmowa, inaczej nazywana selektywnym jedzeniem, jest jednym z częstszych problemów, z jakimi borykają się osoby ze spektrum autyzmu (ASD). Jest to stan, w którym osoba ogranicza swoje nawyki żywieniowe do bardzo wąskiego zakresu produktów, często unikając pewnych grup pokarmów ze względu na ich smak, teksturę, zapach czy wygląd. Dla rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem, wybiórczość pokarmowa może stanowić poważne wyzwanie, wpływając na zdrowie fizyczne i emocjonalne zarówno dzieci, jak i ich rodzin. Przyczyny Wybiórczości Pokarmowej w Autyzmie Nadwrażliwość sensoryczna: Dzieci z ASD często mają nadwrażliwość na różne bodźce sensoryczne. Tekstura, smak, zapach czy nawet wygląd jedzenia mogą być dla nich przytłaczające. Na przykład, jedzenie o specyficznej konsystencji, jak puree czy jedzenie o intensywnym zapachu, mogą wywoływać u nich nieprzyjemne reakcje. Nawyki i rytuały: Osoby z autyzmem często preferują rutynę i powtarzalność. Mogą trzymać się określonych nawyków żywieniowych i odmawiać spożywania nowych produktów, ponieważ nie pasują one do ich ustalonego schematu. Problemy żołądkowo-jelitowe: Badania pokazują, że osoby z autyzmem mogą częściej cierpieć na problemy żołądkowo-jelitowe, takie jak zaparcia czy refluks. Te dolegliwości mogą prowadzić do unikania pewnych pokarmów, które mogą powodować dyskomfort. Lęk i stres: Nowe doświadczenia, w tym nowe jedzenie, mogą wywoływać lęk i stres. Dzieci z autyzmem mogą unikać jedzenia, które kojarzy się im z negatywnymi emocjami. Konsekwencje Zdrowotne Wybiórczość pokarmowa może prowadzić do niedoborów żywieniowych, które mają poważne konsekwencje zdrowotne. Niedobór witamin i minerałów może wpływać na rozwój fizyczny i psychiczny dziecka, a także na jego odporność i ogólne samopoczucie. Niedostateczne spożycie białka, błonnika, witamin z grupy B, witaminy D, wapnia, żelaza i kwasów tłuszczowych omega-3 jest szczególnie niepokojące. Strategie Radzenia Sobie z Wybiórczością Pokarmową Wprowadzanie nowych pokarmów stopniowo: Nowe jedzenie powinno być wprowadzane małymi krokami. Najpierw można pozwolić dziecku na zapoznanie się z jedzeniem, np. poprzez dotyk czy wąchanie, zanim spróbuje je zjeść. Kombinowanie z ulubionymi potrawami: Można próbować dodawać nowe składniki do ulubionych potraw dziecka. Na przykład, dodanie warzyw do ulubionego sosu makaronowego może pomóc "przemycić" wartościowe produkty. Zabawy i zaangażowanie w przygotowanie posiłków: Angażowanie dzieci w proces przygotowywania posiłków może zwiększyć ich zainteresowanie jedzeniem. Zabawy sensoryczne z jedzeniem, takie jak malowanie ketchupem czy układanie obrazków z warzyw, mogą również pomóc w przezwyciężaniu lęku przed nowymi pokarmami. Wsparcie terapeutyczne: Terapeuci integracji sensorycznej, neurologopedzi specjalizujący się w terapii karmienia lub terapeuci behawioralni mogą pomóc w opracowaniu indywidualnych strategii radzenia sobie z wybiórczością pokarmową. Terapia może obejmować techniki desensytyzacji i wzmocnienia pozytywnego. Konsultacja z dietetykiem: Dietetyk specjalizujący się w autyzmie może pomóc w opracowaniu planu żywieniowego, który zapewni dostarczenie wszystkich niezbędnych składników odżywczych, jednocześnie uwzględniając preferencje dziecka. Podsumowanie Wybiórczość pokarmowa w autyzmie to złożony problem, który wymaga zrozumienia i cierpliwości. Współpraca z terapeutami, dietetykami oraz cierpliwe wprowadzanie nowych strategii może znacząco poprawić jakość życia dzieci z autyzmem i ich rodzin. Edukacja i wsparcie są...

Elektrostymulacja orofacjalna Lodz

Elektrostymulacja orofacjalna jest techniką terapeutyczną wykorzystywaną w leczeniu zaburzeń mowy i połykania. Polega na stosowaniu niewielkich impulsów elektrycznych na określone obszary mięśni twarzy i gardła, w celu poprawy funkcji neuromięśniowych.

Mózgowe porażenie dziecięce

Mózgowe porażenie dziecięce występuje w Polsce u około 2-2,5 na 1000 żywych urodzeń. Po raz pierwszy chorobę opisał Hipokrates w V wieku przed naszą erą, natomiast John William Little rozpoczął nad nią obszerne badania w XIX wieku (stąd inna nazwa choroby – choroba Little’a). Mózgowe porażenie dziecięce (MPD) nie jest swoistą chorobą, a zbiorem wielu zaburzeń, które powstają w wyniku uszkodzenia mózgu, najczęściej jeszcze w życiu płodowym lub w okresie okołoporodowym.

TURNUS NEUROLOGOPEDYCZNY

DLACZEGO TURNUS, A NIE ZWYKŁA TERAPIA? Częstotliwość spotkań z logopedą podczas tradycyjnej komercyjnej terapii, czyli z reguły raz, dwa razy w tygodniu, bywa niewystarczająca. Szczególnie w przypadku osób, u których czas odgrywa ważną rolę - na przykład u osób po udarach, kiedy intensywna terapia może zdziałać cuda, natomiast brak odpowiedniego bodźcowania w niedługim czasie po udarze sprawia, że deficyty komunikacyjne stają się nieodwracalne lub o wiele trudniejsze do naprawy. Podobnie sprawa wygląda u osób z autyzmem lub zespołami genetycznymi - intensywna terapia zapewniana podczas turnusu sprawia, że jej efekty udaje się utrzymać o wiele łatwiej niż przy rzadszych wizytach u specjalisty. Niestety, sytuacja w przypadku terapii finansowanej przez Państwo (publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, NFZ) jest fatalna - niekiedy proponowane są wizyty u logopedy raz na dwa, trzy tygodnie, a czasem nawet co kilka miesięcy. Turnus neurologopedyczny - dla kogo? Turnusy są rozwiązaniem zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Osoby korzystające z turnusów neurologopedycznych to z reguły Pacjenci z autyzmem, deficytami neurologicznymi, afazją, dyzartrią, zespołami genetycznymi, po urazach mózgu. Jest to również wspaniała opcja dla rodzin, które chcą wesprzeć dziecko w niwelowaniu wady wymowy lub jąkania - intensywne oddziaływanie terapeutyczne przynosi świetne efekty i często stanowi lepszą alternatywę dla wielomiesięcznej lub wieloletniej terapii tradycyjnej. Jednym słowem, na turnusy neurologopedyczne zapraszamy wszystkich, którzy mają potrzebę intensyfikacji oddziaływań terapeutycznych. JAK ZACZYNAMY? Turnus poprzedza pełna diagnoza kompetencji językowych Pacjenta wraz z analizą dokumentacji medycznej i logopedycznej. Wówczas powstaje plan terapii "szytej na miarę", ukierunkowanej na usprawnienie najbardziej problematycznych obszarów komunikacji, eliminację deficytów oraz rozwijanie funkcji poznawczych i umiejętności społecznych. JAK TO WYGLĄDA? Możliwość wykupienia turnusu 5-dniowego, 10-dniowego lub 15-dniowego. *  5x w tygodniu odbywa się terapia neurologopedyczna/logopedyczna, a także dodatkowo, w zależności od potrzeb,  *  3x w tygodniu konsultacja z psychologiem, integracja sensoryczna, terapia ręki, fizjoterapia lub terapia pedagogiczna. JAKIE SĄ NASZE CELE? *  usprawnianie mowy oraz innych form komunikacji *  poprawa koncentracji, budowanie wspólnego pola uwagi *  nauka czytania i pisania *  wzbogacanie słownictwa *  usprawnianie funkcji poznawczych *  poprawa słuchu fonematycznego i funkcji słuchowych *  usprawnianie pamięci *  poprawa w zakresie rozumienia mowy oraz tekstu pisanego *  rozwijanie funkcji społecznych KTO PRACUJE Z PACJENTEM? Nasz zespół to specjaliści z wieloletnim doświadczeniem i wysokimi kwalifikacjami zawodowymi, zajmujący wysokie...

Zespół PANS

Zespół PANS (ang. Pediatric Acute-onset Neuropsychiatric Syndrome) to zespół ostrych dziecięcych zaburzeń neuropsychiatrycznych. Jest to ciężka przypadłość występująca u najmłodszych w wyniku błędu ze strony układu immunologicznego, który, zamiast walczyć z infekcją, atakuje zdrowe tkanki, wpływając na funkcjonowanie układu nerwowego.

business_hours_header

Poniedziałek  14:00 -20:00

Wtorek  14:00-20:00

Wtorek  14:00-20:00

Środa  14:00-20:00

Czwartek  14:00-20:00

Piątek  14:00-20:00

Sobota  8:00-13:00

Niedziela według indywidualnych ustaleń

Zapisz się na turnus logopedyczny

 

highly_qualified_doctors_section
Dr n. med. Dominik Skalski_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa
Lekarz w trakcie specjalizacji z neurologii dziecięcej. Absolwent Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, na co dzień pracownik Kliniki Neurologii Rozwojowej i Epileptologii ICZMP, gdzie obronił pracę doktorską.​..
Dr n. med. Edyta Budzyńska_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa
Lekarz specjalista genetyki klinicznej, neurologii dziecięcej i pediatrii. Pracuje w Poradni Genetyki Klinicznej CSK UM w Łodzi. Ma wieloletnie doświadczenie w udzielaniu konsultacji genetycznych dzieciom i dorosłym z podejrzeniem/rozpoznaniem choroby uwarunkowanej genetycznie...
Lek. Agnieszka Ziemniarska_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa

Lekarz, absolwentka Wydziału Wojskowo-Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Obecnie w trakcie 5. roku szkolenia specjalizacyjnego Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Swoją wiedzę regularnie poszerza uczestnicząc w kursach i szkoleniach oraz czytając bieżącą literaturę fachową. Doświadczenie zawodowe  zdobyła pracując w  Oddziale Młodzieżowym  CSK UM Łódź oraz w Oddziale Dziecięcym szpitala im. J.Babińskiego w Łodzi...

lek. Waldemar Kryszkowski__Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa

absolwent Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Dyplom lekarza specjalisty z dziedziny psychiatrii uzyskał w 2014 roku. Od lat związany zawodowo ze szpitalem im.J.Babińskiego przy ul.Aleksandrowskiej w Łodzi.  Aktywny uczestnik konferencji psychiatrycznych. Leczy i zapobiega nawrotom zaburzeń. Prywatnie tryskający humorem miłośnik ironii i sarkazmu:)

Julita Dawidowicz_Profile_image_2_1

mgr filologii angielskiej (spec. językoznawstwo, pedagogika), neurologopeda, logopeda ogólny oraz medialny, elektroradiolog, terapeutka ręki, wokalistka...

Joanna_Skorupinska_Profile_image

mgr filologii polskiej (spec. pedagogika, językoznawstwo), pedagog, neurologopeda, logopeda ogólny i medialny, certyfikowany terapeuta ręki...

mgr Malwina Kuśmierczak

psychopedagog, pedagog opiekuńczo-wychowawczy, oligofrenopedagog, terapeuta EEG Biofeedback, logopeda i neurologopeda oraz nauczyciel dyplomowany, w trakcie studiów na kierunku "edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera". Ponad 20-letni staż pracy w szkolnictwie specjalnym...

neurologopeda łódź mgr Katarzyna Pietraszek_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa

Jako neurologopeda i językoznawca specjalizuję się w diagnozowaniu i terapii zaburzeń mowy (korowych i podkorowych) u osób z różnymi problemami neurologicznymi oraz komunikacji językowej m.in. z opóźnionym rozwojem mowy małego dziecka (ORM)...

Magdalena Sowinska Tomczyk_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa
Absolwentka logopedii z audiologią oraz neurologopedii na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego, a także wokalistyki (specjalność wokalno-aktorska) w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi...
Mgr Iwona Wozniak_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa
Absolwentka pedagogiki w zakresie wychowania fizycznego i zdrowotnego na UŁ oraz fizjoprofilaktyki i korektywy na AWF w Warszawie. Od wielu lat aktywny nauczyciel wychowania fizycznego. Pod okiem najlepszych specjalistów z PSTIS zdobyła uprawnienia terapeuty i diagnosty integracji sensorycznej...
Mgr Joanna Zadrożna_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa
Specjalista fizjoterapii. Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi w 2008 roku oraz studia z zarządzania na SGH w Warszawie. W zawodzie fizjoterapeuty nieprzerwanie od 15 lat....
Krystyna Przyby_Profile_image

pedagog, logopeda, surdologopeda z ponad 20-letnim doświadczeniem. Przeprowadza diagnozę i terapię dzieci i młodzieży z opóźnionym i zaburzonym rozwojem mowy...

Magda Maria Janszewska_Profile_image

mgr psychologii oraz mgr logopedii z audiologią na Uniwersytecie Łódzkim. Absolwentka na kierunku seksuologia praktyczna, również certyfikowana terapeutka TUS (treningu umiejętności społecznych). Doświadczenie logopedyczne zdobywała m.in. na szpitalnym oddziale neurologicznym, w centrach medycznych i placówkach oświatowych...

mgr Agnieszka Kwiatkowska Milbrandt
Terapeutka Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, w trakcie szkolenia z psychoterapii w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi...
mgr Anna Rozycka

Położna, doradca laktacyjny - absolwentka Akademii Medycznej w Warszawie oraz Centrum Nauki o Laktacji w Warszawie, nieustannie poszerzająca wiedzę na licznych kursach i szkoleniach...

mgr Jakub Tkacz

W zawodzie od 2003 roku. Specjalista fizjoterapii, terapeuta manualny, PNF, KTO, kinesiotaping, terapeuta powięziowy. Skutecznie łączy elementy chiropraktyki i technik osteopatycznych. Instruktor szkoleniowiec nordic walking, sędzia lekkoatletyczny...

mgr Emilia Piotrowska_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa
Dyplomowana dietetyczna i coach żywieniowy, a także etnolożka ze specjalnością "antropologia kultury i pedagogika". Od zawsze entuzjastka gotowania i zdrowego jedzenia. Mama dwóch nastolatków. Edukację w kierunku dietetyki zaczęła kilkanaście lat temu pod wpływem kłopotów żywieniowych i alergii swoich synów...
mgr Renata Książek_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa
Jestem wykwalifikowaną fizjoterapeutką z wieloletnim doświadczeniem w pracy zarówno z dziećmi z zaburzeniami i niepełnosprawnością, jak i z dorosłymi pacjentami. Od lat z pasją angażuję się we wspieranie rozwoju najmłodszych...
Ewa Wiktorowska-Piech_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa

mgr pedagogiki społecznej w zakresie pracy opiekuńczej i socjalno – wychowawczej, pedagog, terapeuta zajęciowy. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami starszymi i dziećmi...

mgr Renata Walczak__Zaburzen_komunikacji_Profilowa

Mgr pedagogiki wieku dziecięcego na UŁ w Łodzi, mgr psychologii na SWPS w Warszawie, psychoterapeutka w trakcie całościowego, 4 letniego szkolenia w nurcie behawioralno-poznawczym przy USWPS w Warszawie. Od 2014 roku prowadzi praktykę psychologiczną w zakresie konsultacji indywidualnych ( młodzieży i dorosłych)...

mgr Sylwia Jaworska –Supeł_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa
Magister pedagogiki w zakresie rewalidacji, oligofrenopedagog, psychotraumatolog, diagnosta ASD przy użyciu narzędzia ADOS-2, diagnosta i specjalista FASD przy użyciu 4-cyfrowego Kwestionariusza Waszyngtońskiego, ADHD u dorosłych przy użyciu narzędzia DIVA-5, terapeuta ręki, TUS, trener Funkcji Poznawczych...
Ewa Wiktorowska-Piech_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa
Radca prawny Ewa Wiktorowska – Piech z oceną bardzo dobrą i wyróżnieniem ukończyła w 2005 r. aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Łodzi, od 2005 roku wykonuje zawód radcy prawnego...
Aleksandra Piestrzeniewicz_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa
Posiada wieloletnie doświadczenie w nadzorowaniu pracy rejestracji w placówkach medycznych. Mistrzyni organizacji i zaskarbiania sobie serc Pacjentów. Radzi sobie z najtrudniejszymi zadaniami - propagatorka idei "Nie ma problemu"... 
Anna_Bednarczyk_Centrum_Profilowa

Absolwentka Studium Medycznego-Wydzialu Higieny. Pracowala w Terenowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.Obecnie emerytka. Prywatnie mama dwóch córek i babcia trojga wnucząt. Lubi gotować i piec ciasta oraz robić na drutach i szydelkować, jak ma czas...

Yana Luhivska_Centrum_Zaburzen_komunikacji_Profilowa

Ukończyła studia licencjackie (Chersoński Uniwersytet Państwowy, wydział kulturowo-muzyczny) na kierunku Sztuka Ludowa, specjalizacja: dyrygent chóru. Pracowała w domu kultury jako kierownik oddziału i lider zespołu wokalnego, a także w przedszkolu jako nauczyciel muzyki i rytmiki oraz na kilku stanowiskach administracyjnych.

Prywatnie miłośniczka kina i muzyki. Interesuje się historią starożytnych cywilizacji Mezopotamii.
mgr inz Piotr Morga
Od wczesnych lat swojego życia pracuje w dziedzinie projektowania graficznego, projektowania stron internetowych i fotografii. Ukończył Politechnikę Łódzką na kierunku Inżynieria Środowiska. Nigdy nie zwalnia tempa...